Seneste mode! Velvære! Det er egentlig utroligt, at det har taget så lang tid, før velvære kom på mode. I en uendelighed har mode været ukomfortabelt, og har sat ualmindeligt høje krav til mennesker. Tøjmoden har været alt lige fra korsetter til faretruende høje stiletter. Bilerne har været med dårlig affjedring eller så lave, at det var mere eller mindre umuligt at komme op af den. Kropsidealerne har været så unaturlige, at folk enten har overspist eller sultet sig selv, i håb om at få anerkendelse for deres udseende. Alt dette understreger, hvordan vi i flere århundrede har accepteret, at vi skal lide for skønheden. I dag er der heldigvis begyndt en bevægelse, som forsøger at genprogrammere os, så vi accepterer os selv og hinanden, som vi er. En bevægelse som dog til tider lukker øjnene for, hvad der er sundhedsskadeligt, og hvad der ikke er. Men alligevel har den noget på sig. Det er sundt at øve sig i at vælge eksempelvis beklædning efter komfort og ikke efter skønhedsideal. Mode er en naturlig bevægelse i sociale grupper, og måske netop derfor skal vi sætte ekstra pris på, at velvære nu prioriteres højere end påklædning eller idealer.
Komfort og velvære
Komfort og velvære har ikke kun gjort sit indtog i tøjbranchen og skønhedsidealerne. Det er på mange områder blevet en værdi og en prioritering hos nutidens borgere. Måske de mange år i hamsterhjul og en hverdag med fart på, har fået flere til at forholde sig til, hvornår og hvordan man kan slappe helt af. En af de måder, hvor man kan se, at flere investerer i komfort og velvære er ved køb hos virksomheder som Carerelax. Hos Carerelax sælger de blandt andet massagestole. Virksomheder med produkter som Carerelax har oplevet en markant stigning i antallet af kunder og antallet af solgte massagestole. Dette underbygger, at den almene dansker ønsker velvære, som kan nydes på daglig basis. Carerelax sælger nemlig ikke kun til virksomheder og erhverv, men størstedelen af deres kundesegment er private. Ikke alene ønsker flere danskere at få muligheden for afslapning, de ønsker også at kunne få den på daglig basis. Det viser købene hos Carerelax, da danskerne vil have deres egne massagestole, så de kan få deres kvarters afslapning hver eneste dag.
Carerelax – en af mange
Carerelax er ikke den eneste virksomhed, som mærker denne tendens. Mange virksomheder, som sælger lignende produkter, oplever som Carerelax et stigende antal kunder. Salget afspejler den tendens, der er blandt befolkningen. Ønsket eller til tider jagten på velvære er større end jagten på idealer. Selvom det stigende salg hos Carerelax naturligvis ikke viser, om der er nogle af disse mennesker, der benytter stolen for at kunne leve op til de idealer, der er i samfundet.